PILOTNÍ STUDIE

Studii jsme díky Vám odstartovali, děkujeme.

Jak víte, jde o pilotní studii, ve které se snažíme otestovat naši dotazníkovou aplikaci ve spojení s monitorováním pohybové aktivity přes fitness náramek Fitbit. Obecné instrukce, jež Vám byly předány při úvodní schůzce, naleznete ZDE. 

Níže jsme vytvořili seznam otázek, které nám chodí od našich účastníků. Věříme, že bude užitečné je zveřejnit všem. Seznam budeme postupně doplňovat, jak nám budou otázky přibývat.

1. Kdy mi mají chodit dotazníky?

Načasované dotazníky Vám budou chodit automaticky ve čtyřech časových oknech: ranní (mezi 8:00-12:00), dva denní (jeden mezi 12:00-16:00 a jeden mezi 16:00-20:00), večerní (mezi 20:00-22:00). Vždy Vám v daném časovém období přijde jen jeden dotazník a to náhodně – tzn., že jeden den Vám ranní dotazník může přijít v 8:30 a druhý den v 11:00.

2. Je možné časová okna upravit dle mých preferencí?

Upravit lze pouze ranní čas, pokud vstáváte později než v 8:00, nebo večerní čas, pokud chodíte spát dříve než v 22:00. Nastavení lze provézt přímo v aplikaci mHealth Active (zelená ikonka srdce) vpravo nahoře kliknutím na tři tečky, které Vám zobrazí Nastavení. Zde je možno změnit začátek ranního časového okna na pozdější čas (např. na 9:00) či změnit večerní časové okno, aby končilo dříve než v 22:00  (např. v 21:30). Pokud si nastavení změníte, budou Vám dotazníky chodit v nových časových vymezeních. Jiná časová okna měnit nelze.

3. Dotazník mi nepřišel. Co teď?

Pokud je nastavení Vaší aplikace provedeno správně, dotazníky Vám budou chodit v daných časových intervalech. Je možné, že Vám dotazník přišel, ale promeškali jste jeho vyplnění. Dotazník je k dispozici vždy jen 45 minut. Prosím zkuste si změnit v telefonu styl upozornění notifikací tak, abyste příchozí dotazník registrovali (např. změnit vibrace na zvukový efekt nebo naopak, podle toho, co Vám vyhovuje). Nastavení se dělá přímo v nastavení Vašeho telefonu stejně jako při nastavování příchozích zpráv/sms atd.

Dotazníky by správně měly chodit i v režimu, kdy jste offline (tedy bez připojení k internetu).

Pokud máte pocit, že Vám dotazník nepřišel, může to být z dalších důvodů jako je přísné bezpečnostní nastavení nebo nastavení režimu úspory baterie, který vede k tomu, že telefon vypíná aplikace běžící na pozadí. Tento problém je častý u telefonů značky Huawei. Pro tipy, jak řešit tyto problémy, prosím klikněte ZDE. Jinak nás prosím kontaktujte.

4. Nechodí mi notifikace na dotazník - občas jej najdu náhodou v aplikaci. Co teď?

Je možné, že Vám notifikace na dotazníky nefungují správně, pokud máte bezpečnostní nastavení telefonu v nejpřísnějším režimu nebo máte nastavení šetření baterie (např. režim stamina nebo ultra stamina). V těchto situacích může systém telefonu některá upozornění vypínat. Zde je řešením změna nastavení telefonu na méně přísný režim či vypnutí režimu šetření baterie.  Změny je možno provézt v Nastavení telefonu. 

5. Co mám reportovat sám/sama?

Reportovat byste měli každou záměrnou fyzickou aktivitu, která trvala déle než 10 minut a vedla ke zvýšení Vaší tepové frekvence a dechu. Pokud Vám po fyzické aktivitě dotazník nepřišel sám, prosím otevřete aplikaci mHealth Active,  klikněte dole na ikonu + a pak na zobrazenou ikonu pohybové aktivity. Nahoře se Vám načte dotazník k pohybové aktivitě, který kliknutím vyplníte.

6. Co (ne)mám dělat s aplikací Fitbit?

Aplikace Fitbit byla nainstalována, aby bylo možné zaznamenávat data z Vašeho fitness náramku. Po úvodním nastavení náramku prosím již tuto aplikaci nepoužívejte, ale nechte ji na Vašem telefonu. Nastavení v aplikaci Fitbit nijak neměňte. Po skončení naší studie, budete mít fitness náramek k dispozici ještě nejméně 2 týdny. V tomto období si můžete aplikaci Fitbit uzpůsobit k Vašim potřebám a prozkoumat její možnosti. Po dobu studie ji však prosím nepoužívejte.

7. Jak poznám, že se FitBit náramek správně nabíjí?

Zhruba každých 4-5 dnů je potřeba FitBit náramek nabít. Na nízkou baterii by Vás měl upozorňovat jak náramek ikonkou nízké baterie, tak aplikace FitBit skrze notifikaci. Pro nabití náramku je potřeba na něj přicvaknout speciální nabíječku, která byla součástí balení náramku. Nabíječka se přicvakává ze spodní části FitBitu, tak aby malý otvor pasoval kolem tlačítka FitBitu. Při správném zapojení by měla nabíječka cvaknout a FitBit, pokud je již nabíječka připojená do zásuvky či notebooku, jemně zavibrovat. To, že se FitBit nabíjí, poznáte také podle toho, že se na displeji zobrazí ikonka nabíjející se baterie.

8. Co když se mi nepodařilo synchronizovat náramek Fitbit s chytrým telefonem?

V takovém případě je možné synchronizovat náramek Fitbit s Vaším počítačem nebo notebookem, pomocí počítačové verze Fitbit aplikace a bluetooth konektoru. Nezapomeňte, že v tomhle případě je nutné náramek Fitbit synchronizovat přes počítač, ale dotazníky vám budou chodit stále na Váš chytrý telefon. Pokud využíváte synchronizace přes počítač, ještě více je důležité myslet na vyplňování manuálních dotazníků pokaždé, když máte dojem, že jste byli fyzicky aktivní po dobu alespoň 10 minut. Postup k synchronizaci přes bluetooth konektor najdete ZDE.

9. Kam mám po skončení studie zaslat/zanést náramek Fitbit?

Náramek společně s veškerým příslušenstvím (nabíječka, případně bluetooth konektor) prosíme zašlete zpět v polstrované obálce, aby se přístroj nepoškodil. Lze doručit také osobně přímo na fokusní skupinu (informace Vám budou zaslány) nebo po domluvě.

 


Používáte starou verzi internetového prohlížeče, která již není podporována. Je možné, že některé aplikace nebudou zobrazeny správně, některé funkčnosti nebudou dostupné, případně budou dostupné v omezeném rozsahu.